O CZYM JEST TEN BLOG?

Jak wykonać własnoręcznie różne gadżety dla lalki? Czy akcesoria dla lalek i zabawki muszą być drogie? W jaki sposób stworzyć twórczą przestrzeń do indywidualnego rozwoju (swojego lub dziecka), przy niewielkim nakładzie finansowym? Między innymi o tych, jak również o innych lalkowych kwestiach, przeczytacie na moim blogu. Zapraszam

Drogi Czytelniku

Zdjęcia na blogu są mojego autorstwa. Jeśli udostępniam zdjęcie wykonane przez inną osobę, informuję o tym podając źródło. Chcesz wykorzystać moje zdjęcie? Zapytaj :-) Dziękuję :-) Aya ze Świata Lalek
Copyright: Aya w Świecie Lalek

Szukaj na tym blogu

___________________________________________________________________________

środa, 31 lipca 2019

Miniaturowy aparat fotograficzny - tutorial

     Ponieważ ostatnio w moim miniaturowym świecie mam "fazę" na tematykę fotograficzną, postanowiłam tym razem wykonać lalkowy aparat foto. Od kilku miesięcy próbowałam swoich sił w tym temacie, ale efekty niekoniecznie mnie zadowalały. Pracowałam głównie z modeliną, która była zbyt miękka, co utrudniało wykonanie w miarę równych i geometrycznych elementów aparatu. Poza tym późniejsza obróbka papierem ściernym zostawiała na utwardzonej modelinie ślady tarcia, których gołym okiem można było nie dostrzec, natomiast powiększenie ujawniało wszystko - drażniło mnie to. Pomyślałam więc, że skoro pożądany ulepek mi nie wyszedł, może czas na odrzucenie modeliny i wykorzystanie innej masy. 
       Moje oko padło na papier i białą masę twardniejącą na powietrzu - już kiedyś Wam o niej wspominałam <KLIK>.

Postanowiłam spróbować...


Efekt przeszedł moje najśmielsze oczekiwania...



Pomyślałam zatem, 
że podzielę się z Wami swoim pomysłem, 
może ktoś także szuka sposobu na lalkowy aparat fotograficzny 
i skorzysta. 


Zapraszam :-) 


1. Wstępna faza. 

       Zaczęłam od ulepienia prostokątnej bryły: 



       Kiedy masa podeschła, wyrównałam jej brzegi papierem ściernym. Trzeba przyznać, że wspomniana masa całkiem mocno twardnieje, przez co lepiej się ją wygładza i poleruje niż np. modelinę Astrę. Należy też pamiętać, że jednocześnie jest ona podatna na wodę - woda ją pięknie wygładza (nawet już po wyschnięciu) i dzięki wodzie można sklejać elementy masy ze sobą (wystarczy je zwilżyć).

       W dalszym etapie pracy do bryły dokleiłam po lewej stronie mały wałeczek, który odpowiednio docięłam nożykiem i wyrównałam palcami zwilżonymi wodą. 


Kiedy całość podeschła, ulepiłam z masy i dokleiłam element imitujący lampę błyskową. 



       Następnym elementem, który dodałam była cześć, na której później planowałam zamontować "obiektyw" - powstał kolejny wałek (walec), który dołączyłam w tym miejscu:



2. Doklejanie elementów papierowych i innych...

       Wspomnianą wyżej "bazę pod obiektyw" owinęłam ciasno najpierw jednym paskiem papieru o długości kartki papieru ksero i szerokości ok 1 cm, którego jeden koniec oczywiście najpierw dokleiłam do bazy, a drugi koniec przykleiłam już do całości po owinięciu.. 


       Następnie, trochę dalej, dokleiłam drugi taki sam pasek papieru, który owinęłam wokół całości, tworząc już coś bliższego obiektywowi. 


Na koniec, w celu nadania faktury, dokleiłam cienkie paski papieru w tych miejscach:


     Trzeba było dodać jeszcze guzik  - powstał z kawałka wbitej w masę szpilki. Dodałam również inne elementy, jak np. ekranik, które wycięłam z papieru i dokleiłam. Cały aparat polakierowałam werniksem akrylowym, żeby lepiej scalić elementy papierowe ze sobą i z masą. 

Aparat wyglądał tak: 


3. Malowanie 

       Aparat pomalowałam matową czarną farbą akrylową, w międzyczasie dochodząc do wniosku, że przyda się jeszcze jakiś przycisk (po raz kolejny wbiłam w masę kawałek szpilki) 


4. Obiektyw

       W środek obiektywu wcisnęłam odrobinę masy, żeby utwardzić jego papierową strukturę. Po wyschnięciu masy, dokleiłam klejem Kropelką na obiektywie plastikową niebieską obręcz, którą znalazłam wśród domowych przydasiów - chciałam zamaskować nierówności papieru, powstałe wskutek zwijania. 


      Szybka obiektywu natomiast to nic innego jak papierowe kółko z wydrukiem prawdziwej soczewki - można tego znaleźć multum w Internecie. Całość aparatu polakierowałam werniksem z połyskiem. 

5. Kończenie

      Kiedy werniks wysechł, pomalowałam także na czarno plastikową niebieską obręcz, dodałam ozdobny napis i doczepiłam kawałkami szpilek plastikowy sznureczek. 

I tak powstał aparat :-)



     Mam nadzieję, że przypadł Wam do gustu, a zaprezentowany dziś tutorial był zrozumiały. 

Gdyby coś było niejasne - piszcie. 

Pozdrawiam słonecznie i wakacyjnie! 


25 komentarzy:

  1. aparat - REWELKA! tutorial przejrzysty, choć wątpię bym zdołała zrobić taką miniaturkę, jak Twoja.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :-) Myślę, że spokojnie dałabyś radę. Ta masa nie wymaga takiej cierpliwości jak przy modelinie i choć lubię modelinę to tu akurat myślę masa lepiej się sprawdziła. Nie dowiesz się, czy to Twoja bajka, jeśli nie spróbujesz ;-) Pozdrowionka.

      Usuń
  2. Fantastyczny! Może kiedyś pokuszę się o zrobienie podobnego w większej skali dla moich chłopaków.

    OdpowiedzUsuń
  3. Przepiękny <3
    Obrazowo i pisemnie to super pomysł na pokazanie jak powstaje to Twoje dzieło <3

    OdpowiedzUsuń
  4. Fantastyczny tutorial. Pomyślałam, że aparat by się przydał na basenowej imprezie, ale nie wiem czy zdążę zrobić. Jak nie dam rady to mamy jakieś plastikowe idiotcamery. Ale taki byłoby o wiele ciekawszy. Gratuluję pomysłu i wykonania. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Uuuu Imprezka się szykuje ;-) No wypadałoby całość lalkowego party utrwalić aparatem... ;-)

      Usuń
  5. Super aparat! Jak prawdziwy! Masz złote ręce :-)

    OdpowiedzUsuń
  6. ooo cudowny! pogapiam się z zachwytem

    OdpowiedzUsuń
  7. Myślałam, że to gotowa miniaturka, podziwiam jak idealnie równiutko poszczególne części są uformowane i podoklejane.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z modeliną nie dawałam rady tak równo. Ze wspomnianą masą się dopiero udało :-)

      Usuń
  8. Wonderful tutorial. I am going to bookmark this to try later!

    OdpowiedzUsuń
  9. Genialny aparat! Mam dwie lewe ręce do prac manualnych, więc pewnie nie skorzystam z Twojego tutorialu, ale przygotowany jest znakomicie. Niech no tylko Twoje dziewczyny dorwą ten sprzęt w swoje łapki!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Już się dorwały! Trzeba będzie inne rzeczy udłubać (może telefon, jakiś laptop, czy tablet), żeby uwagę rozproszyć.

      Usuń
  10. Napracowałaś się, ale efekt jest powalający!

    OdpowiedzUsuń

___________________________________________________________________________
Dziękuję za wizytę na moim blogu. Zapraszam do ponownych odwiedzin. Pozdrawiam ciepło. Aya
___________________________________________________________________________

Prywatną wiadomość prześlesz do mnie poprzez poniższy formularz:

Nazwa

E-mail *

Wiadomość *