O CZYM JEST TEN BLOG?

Jak wykonać własnoręcznie różne gadżety dla lalki? Czy akcesoria dla lalek i zabawki muszą być drogie? W jaki sposób stworzyć twórczą przestrzeń do indywidualnego rozwoju (swojego lub dziecka), przy niewielkim nakładzie finansowym? Między innymi o tych, jak również o innych lalkowych kwestiach, przeczytacie na moim blogu. Zapraszam

Drogi Czytelniku

Zdjęcia na blogu są mojego autorstwa. Jeśli udostępniam zdjęcie wykonane przez inną osobę, informuję o tym podając źródło. Chcesz wykorzystać moje zdjęcie? Zapytaj :-) Dziękuję :-) Aya ze Świata Lalek
Copyright: Aya w Świecie Lalek

Szukaj na tym blogu

___________________________________________________________________________

sobota, 16 lutego 2019

Jak się pobawić za mniej niż 5 zł

       Kilka lat temu dodałam do tego bloga zakładkę Coś do lalkowania za mniej niż 5 zł , która w założeniu miała skupiać różnorodne pomysły na tworzenie taniego wyposażenia do lalkowych domków. Brak czasu jednak zrobił swoje, oddalając myśli od tamtego rejonu mojego bloga. Na szczęście ograniczenia czasowe, jak wszystko w tej galaktyce, nie są wieczne, stąd w przypływie wolnych chwil, postanowiłam odświeżyć nieco ówczesne założenia, prezentując nowe pomysły. 

       Ostatnio coraz częściej spotykam rozmaite przydasie, które zachęcają mnie do zabawy z miniaturami, a w dodatku nie są drogie, zatem chyba warto do nich dzisiaj nawiązać. 

1. 

Pierwsze, co bardzo mi się spodobało i co natychmiastowo użyłam do celów lalkowych, tworząc te oto pudełeczka 


było niewielkim blokiem, składającym się z 50 arkuszy fajnie nadrukowanych kartek, które z racji drobnych wzorów idealnie nadają się do lalkowania. No i nie trzeba tracić tuszu na drukowanie darmowych arkuszy dostępnych w sieci. Zawsze to dodatkowy plus :-) 

Zestaw karteczek wygląda tak:


Koszt jednego bloku to 3zł 85gr. W planie mam kupno kolejnych bloczków, ponieważ jest ich kilka rodzajów. Myślę, że są całkiem niezłym materiałem do wykorzystania w naszym hobby. 


2.

Kolejna rzecz to taka oto drewniana tabliczka, pomalowana farbą kredową:


Jest to nic innego jak znacznik do roślin, który można kupić za oszałamiającą kwotę 1zł i jestem przekonana, że każdy z nas znajdzie ciekawe zastosowanie dla tego gadżetu. 

W oryginale wygląda tak:


środek można już samemu uzupełnić dowolnym napisem


3.

Czy kojarzycie m. in. z Ikei ozdoby do domu w formie przestrzennych napisów? 

O, na przykład takie:



       Myślę, że lalki także chciałyby móc ozdobić swoje małe domki, względnie dioramy ;-). Nic prostszego, wystarczy zdobyć drewniane litery, które można dowolnie układać w wyrazy, sklejać, doklejać do drewnianych podstawek i ozdabiać lalkowe domostwo. 


       
       Zestaw drewnianych scrapków w formie liter (czy innych kształtów) można dostać w fajnym drewnianym pudełeczku za 3zł 95gr.


Takie drewniane pudełka także można wykorzystać, na przykład na lalkowe półeczki, czy inne gadżety - tu już zostawiam pole do popisu dla naszej wyobraźni. 

4. 

Kiedy chcemy na szybko zrobić jakiś lalkowy mebelek, a nie dysponujemy sprzętem do klejenia na gorąco, z pomocą przyjdą materiałowe okleiny, które pomogą stworzyć wygodne siedzisko


Zestaw dwóch samoprzylepnych arkuszy  kosztuje 3 zł 39gr.


Myślę, że jest to także fajny gadżet nie tylko do zabawy w obrębie miniaturowego świata,
ale również do innych samodzielnych wyrobów
:-)



       

Na czwartym punkcie zakończę dzisiejsze wywody, 
licząc na to, że powyższy wpis zmotywuje Was do poszukiwań 
i odkrywania innych gadżetów pomocnych w lalkowaniu. 

Sciskam Was ogromnie i życzę wspaniałej niedzieli oraz udanego tygodnia. 

______________________________

* Prezentowane przydasie pochodzą z Action, ale można pokusić się o poszukiwanie podobnych w innych miejscach. 


28 komentarzy:

  1. WOW! narobiłaś mi smaka na zakupy!!!

    OdpowiedzUsuń
  2. Świetne przydasie! Spodobały mi się zwłaszcza te okleiny z ostatniego punktu - muszę się u nas za takimi porozglądać :). Tabliczki też mogłyby się przydać - choćby do "udźwiękowienia" sesji :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak! Świetny pomysł na wykorzystanie tabliczek! Ja miałam w głowie z kolei wyposażenie jakiegoś mini sklepu w taką tabliczkę, na której byłoby napisane menu. Ale to "udźwiękowienie" z pewnością dodałoby oryginalności sesji.

      Usuń
  3. Świetne pomysły :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo fajne gadżety. Ja też czasem znajduję ciekawe przydasie za parę złotych. Lalkowanie przecież wcale nie musi być drogie. :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Świetne gadżety! Aż chciałabym wszystkie przygarnąć :D Jestem pod wrażeniem, bo sam zakup takich przydasiów to jeszcze nic, ale dopiero jak stworzy się z nich takie drobne, starannie wykonane i dopracowane akcesoria, to wówczas cieszą oko i robią wrażenie. Np. pudełeczka, są tak drobne, a takie dopracowane. Drewniane literki fajna sprawa, ale dopiero wykonane przez Ciebie napisy na podstawce, są odpowiednim wyposażeniem lalkowego pokoju. Także wielkie brawa i dzięki za podrzucenie nowych pomysłów, będę wypatrywała kolejnych :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że pomysły się spodobały, choć wiem, że Tobie akurat ich nie brakuje.

      Usuń
  6. Rewelacja! O większości nie miałam pojęcia! Jesteś taka kreatywna, pomysłowa! Super, że pokazałaś te cudne przydasie!

    OdpowiedzUsuń
  7. Świetne przydasie!
    Z przyjemnością przugarnęłabym drewniane literki i figurki. Takich mi właśnie brakuje...

    OdpowiedzUsuń
  8. No tak, jak się ma Action to można sobie kupić. Tymczasem na północy takich sklepów nie ma. Sprawdziłam w necie. Te samoprzylepne materiały bardzo mi się podobają, ciekawe czy gdzie indziej też są dostępne. Bo reszta jest do zdobycia, choć ceny wyższe. Pozdrowionka :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Myślę, że kiedy się wie, że coś takiego jest na rynku, to się ma oczy szerzej otwarte i częściej się dostrzega rzeczy, które wcześniej się pomijało. Popytaj w sklepach papierniczych, może też mają. Albo rozglądaj się w marketach. :-) Pozdrawiam Sówko. :-)

      Usuń
  9. Super! Nie dość, że tanio, to jeszcze kreatywność można poćwiczyć :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A owszem, można, jak najbardziej :-) I to jest chyba najprzyjemniejsze :-)

      Usuń
  10. Inspirujący post, jutro lecę poszukać skarbów w chińczyku :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O racja! W takich sklepach także można znaleźć ciekawe akcesoria! :-)

      Usuń
  11. Rewelacyjne pomysły i wykonanie. :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Ciekawe pomysły zwłaszcza z tą tablicą:) Ostatnio robię swój pierwszy domek z kartonu i takich przydasie można dużo znaleść w domu:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oczywiście, że można. Trzeba mieć tylko oczy dookoła głowy ;-)

      Usuń

___________________________________________________________________________
Dziękuję za wizytę na moim blogu. Zapraszam do ponownych odwiedzin. Pozdrawiam ciepło. Aya
___________________________________________________________________________

Prywatną wiadomość prześlesz do mnie poprzez poniższy formularz:

Nazwa

E-mail *

Wiadomość *