O CZYM JEST TEN BLOG?

Jak wykonać własnoręcznie różne gadżety dla lalki? Czy akcesoria dla lalek i zabawki muszą być drogie? W jaki sposób stworzyć twórczą przestrzeń do indywidualnego rozwoju (swojego lub dziecka), przy niewielkim nakładzie finansowym? Między innymi o tych, jak również o innych lalkowych kwestiach, przeczytacie na moim blogu. Zapraszam

Drogi Czytelniku

Zdjęcia na blogu są mojego autorstwa. Jeśli udostępniam zdjęcie wykonane przez inną osobę, informuję o tym podając źródło. Chcesz wykorzystać moje zdjęcie? Zapytaj :-) Dziękuję :-) Aya ze Świata Lalek
Copyright: Aya w Świecie Lalek

Szukaj na tym blogu

___________________________________________________________________________

niedziela, 14 listopada 2021

Miniaturowe pobudzenie kreatywności

      Dzisiaj przychodzę do Was z trochę innym wpisem niż ostatnio, tym razem skupię się na miniaturkach. Jakże dawno ich nie robiłam i jakże dawno nie gościły na moim blogu! Przyznam, że te, o których tu wspomnę, sprawiły mi dużo radości i dały ogrom satysfakcji, mimo że skradły też sporo wolnego czasu. Ale od początku...

    W mijającym tygodniu przetestowałam dwa zestawy miniatur DIY do składania z Action: 

  • kawiarenka/cukiernia 
  • pokoik  
Pomyślałam, że podzielę się z Wami moimi spostrzeżeniami. Może komuś się przydadzą.

          Oba zestawy to praca od podstaw: wycinanie i sklejanie ścian, doklejanie ich do podłogi, sklejanie mebli, malowanie, wycinanie i montowanie innych gadżetów, instalowanie oświetlenia, itd. 

       W zakresie efektu wizualnego, w obu przypadkach, odeszłam od propozycji producenta na rzecz własnych modyfikacji i pomysłu.

     Myślę, że pokoik całkiem nieźle pasuje skalą do lalki Real Puki Soso, natomiast kawiarenka jest mniejsza.

      Pokoik przerobiłam zupełnie, odrzucając oryginalny pomysł na ściany, kolor mebli, oświetlenie, okna, inne gadżety. Myślę, że powstała ciekawa dioramka do zdjęć z pukiśką soso, albo innymi małymi lalkami. Jestem z niej bardzo dumna, bo jest moją pierwszą. Zastanawiam się jeszcze nad pomalowaniem szafeczek na jakiś adekwatny kolor... Zobaczę, co mi do głowy przyjdzie.

    Z kawiarenką, mimo że zmieniałam w niej mniej niż w przypadku pokoiku, było znacznie więcej pracy. Głównie ze względu na ilość elementów, ich wielkość, trudniejszą instalację oświetlenia. I chyba nawet bardziej jestem zadowolona z kawiarenki, chyba jest bardziej dopracowana.

      Na dachu zamontowałam sobie zasuwkę. Może nie jest idealna, ale przydatna.

W oryginale na dachu miała być po prostu dziura, mnie to nie odpowiadało.
Z dachem jest jakoś tak... hmmm... solidniej?


 ___________________________

No i tak się bawiłam w tym tygodniu.
A Wy? Co ciekawego robiliście?
 

Pozdrawiam serdecznie :-)
Wasza Aya 

Edit: 10.12.2021r. W międzyczasie trochę się w mojej kawiarence pozmieniało 


22 komentarze:

  1. Świetna sprawa takie zestawy, szkoda, że takie małe, Barbie się tam nie wciśnie... :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Właśnie, bardzo szkoda, że malutkie. Z drugiej strony, dla kogoś takiego jak ja, kto dopiero zaczyna przygodę z dioramami, jest to jakieś doświadczenie. Pozdrawiam serdecznie :-)

      Usuń
  2. niesamowity pokoik i kafejka! te wszystkie detale i detaliki robią ogromne wrażenie!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję Crochetko. Ogromnie mnie to cieszy, że się podoba. Pozdrawiam serdecznie.

      Usuń
  3. Świetna robota, Twoje interpretacje i zmiany wyszły absolutnie na plus. Czasem warto zrobić coś po swojemu, wszak taki był chyba zamysł. "Jest baza, a ty rób z tym co chcesz" :) Szkoda, że to nie skala 1/6 - ale na pewno przyda się na sesje (i zabawę!!) z mniejszymi lalkami/figurkami. "A co Wy robiliście ciekawego?" Hahaha robiłam sesję na nowy post, w którym opiszę min. figurkę Frankeinsteina, ale co jest mega śmieszne, też wykorzystałam malutkiego Chudego i Buzza Astrala!!! I też będę pisać o mojej "bazie" na dioramkę dla mojej Alchemiczki i Robota! Jednakże... Hahaha moja propozycja a Twoja to "niebo i ziemia", ja wyskoczę z taką fuszerką hahaha Zdjęcia mam przygotowane i tylko post pisać, wspomnę o "podobieństwie" zamysłu! Absolutnie mnie to teraz rozśmieszyło i poprawiło humorek ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Heh... No widzisz jak się zgrałyśmy. A to dopiero nowina! Widocznie podobne fluidy kreatywności krążą w przestrzeni. 😁😁 Pozdrowionka.

      Usuń
  4. Fantastyczne dioramki! :) Obie. :)
    Ja mam taki pokoik (jeszcze inny zestaw) od dwóch lat i dalej nie jest złożony. xD

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki. Jejuu, to działaj, składaj! Proszę... Jestem go bardzo ciekawa 😊😊😊

      Usuń
  5. Podziwiam, Cudnie to wygląda. U mnie nie ma takich sklepów niestety. Jakiej wielkości jest Soso?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Szkoda, że nie ma u Ciebie takich sklepów 😔. Soso ma trochę lepiej jak 9cm

      Usuń
  6. Świetne dioramki:) U mnie nie ma Action ale jestem ciekawa ile kosztuje taka diorama. Nie mam czasu by zrobić swoją i może taki gotowiec byłby niezły do przerobienia choćby dla Sylvanian Families?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Takie podobne domki można spotkać też na stronie Empiku, albo na Bonito.pl, ale kosztują przynajmniej dwa razy tyle, co w Action. W Action kupiłam za niecałe 45zł. Co do tych zwierzaków... Myślę, że taki pokoik raczej odpowiadałby rozmiarem, jak najbardziej, ale kawiarenka zdecydowanie za mała. Także trzeba zwracać uwagę na to. Niestety pudełka dokładnie nie określają wielkości, można się tylko domyślać po ilości elementów do budowy i ogólnych wymiarów ścianek.

      Usuń
  7. Jakie cudne dioramki! Ja też żałuję, że u nas nie ma Actiona, bo i Empik i Allegro mają te maleństwa w bandyckich cenach... A ja jestem ogromnie ciekawa, czy pasowałyby do nendoroidów. Sądzę, że zwłaszcza kawiarenka bardzo by im się podobała.
    (pomijam wygodnie fakt, że mam dwie lewe ręce do prac manualnych i na pewno moje wersje nie wyszłyby nawet w połowie tak pięknie jak Twoje ;)).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Właśnie... Te ceny. Tak bardzo kuszą mnie zestawy z Empiku, ale są takie drogie... Dwa, a czasem trzy razy tyle jak mój jeden. Pozdrowionka. :-)

      Usuń
  8. Fajna sprawa :) Szkoda że nie są w większym rozmiarze. Może jak znajdę trochę wolnego czasu to podłubię przy takiej mini dioramce

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mnie ta zabawa z dioramkami ogromnie zrelaksowała. Potrzebowałam tego bardzo. Szkoda, że nie są wiekszę, ale... z drugiej strony gdzie to wszystko trzymać? takie małe gdzies się upchnię...

      Usuń
  9. Przesłodkie! Naprawdę jestem zachwycona i ogromnie mi się podobają te miniaturki. Szkoda, że u nas są tak drogie, bo widziałam coś takiego w Empiku, ale cena mnie odstraszyła.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To prawda, ceny w Empiku zniechęcają do takiej dłubaniny.

      Usuń
  10. Ojej! Ależ to słodkie dioramy! Nadają się znakomicie dla Maleństw :)))
    A tak na marginesie absolutnie brak mi zestawów kreatywnych dla lalek wielkości Barbie! Na pewno byłby zbyt, bo sama bym kupiła! :)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj tak, szkoda, że nie ma zestawów trochę większych skalą. Nawet dzisiaj przeglądałam modele motocykli do składania i każdy w skali 1:12. Szkoda, bo i takim czymś chętnie bym się pobawiła.

      Usuń
  11. Niektóre pomysły z tego pokoiku to bym chętnie podkradła...

    OdpowiedzUsuń

___________________________________________________________________________
Dziękuję za wizytę na moim blogu. Zapraszam do ponownych odwiedzin. Pozdrawiam ciepło. Aya
___________________________________________________________________________

Prywatną wiadomość prześlesz do mnie poprzez poniższy formularz:

Nazwa

E-mail *

Wiadomość *