O CZYM JEST TEN BLOG?

Jak wykonać własnoręcznie różne gadżety dla lalki? Czy akcesoria dla lalek i zabawki muszą być drogie? W jaki sposób stworzyć twórczą przestrzeń do indywidualnego rozwoju (swojego lub dziecka), przy niewielkim nakładzie finansowym? Między innymi o tych, jak również o innych lalkowych kwestiach, przeczytacie na moim blogu. Zapraszam

Drogi Czytelniku

Zdjęcia na blogu są mojego autorstwa. Jeśli udostępniam zdjęcie wykonane przez inną osobę, informuję o tym podając źródło. Chcesz wykorzystać moje zdjęcie? Zapytaj :-) Dziękuję :-) Aya ze Świata Lalek
Copyright: Aya w Świecie Lalek

Szukaj na tym blogu

___________________________________________________________________________

poniedziałek, 10 maja 2021

Wiosna, wiosenka

      Na niedzielny spacer po mieście wybrałam się z różowowłosą panną. Przebycie pięciu kilometrów piechotą to element mojej codzienności, a nawet można powiedzieć, że to i tak mało, bo często chodzę więcej - na przykład dzisiaj prawie 7km, a czasem się zdarzy 10km i 20km, ale to głównie na jakichś wyjazdach ;-) . Lubię chodzić, a z aparatem w dłoni to dodatkowa przyjemność. A Wy? Lubicie piesze wycieczki?

       Prezentowana dziś panna, pojawiła się wcześniej na blogu chyba tylko raz (w dodatku podczas fotografowania domowego) postanowiłam zatem sprawdzić jej możliwości w plenerze. Nie jest to bardzo fotogeniczna buzia, inne panny mają więcej potencjału, ale... trzeba dać szansę każdemu. No, a w dodatku, skoro przygarniam różnorodne lalkowe twarze, to taka tendencja ma swoistą kontynuację na tym blogu - staram się prezentować tu różne buźki. Zapraszam zatem do spaceru z panienką. 

        Przy okazji możecie zobaczyć inne rejony miasta, w którym mieszkam - rejon dworca autobusowego oraz szpitala. Możecie też musnąć okiem teren już Wam znany: miejski park. Miłego spaceru! 

      Warto zaznaczyć, że prezentowane przez laluszkę spodnie wykonała Kamelia, a buciki Marzenka z Dłubanin Lalkowych - ach te zdolniachy nasze! 
 
        Bluzeczka z kolei to łup ciucholandowy sprzed kilku lat. Bardzo mi się podoba, nie wiem niestety jak wyglądała pierwotna właścicielka ciuszka. Szkoda, bo bluzka całkiem solidna, ładnie wykonana, co rodzi wyobrażenie o pięknie reszty oryginalnej garderoby. No ciekawe... A może Wam cokolwiek mówi ta bluzeczka? Będę wdzięczna za sugestie. 

       Na koniec zapraszam zainteresowanych na mój kanał na YouTube i ostatni vlog, jaki dodałam. Nie jestem ekspertem, jedynie amatorem - zarówno fotograficznym, jak i youtuberowym, ale może komuś przydadzą się moje przemyślenia w kwestii fotografii lalkowej.
 
 

 Miłego tygodnia! 
Pozdrawiam serdecznie! 
Aya 
:-)

29 komentarzy:

  1. Sesja jak zawsze bardzo ciekawa. Rzeczywiście technicznie te wszystkie zdjęcia są bardzo dobre. Z wielką przyjemnością obejrzałam Twój filmik z poradami o fotografowaniu. Od razu poczułam się jak jeden z głównych adresatów, jako że nieudolność moja wciąż w tym względzie daje się łatwo zauważyć na zdjęciach-zwłaszcza gdy moim modelkom włosy bezładnie latają po twarzy a np. dłonie bywają nienaturalnie wygięte...Zdradź więcej szczegółów jak focisz, pokaż jak przymierzasz się do zdjęcia, z jakiej pozycji, jak trzymasz lub gdzie stawiasz lalki-chodzi mi o ujęcia plenerowe.Nie rozpłaszczasz się chyba do żabiej perspektywy w miejscach publicznych, heheh. Ja się nawet staram nie kucać, nie schylać i nie wypinać, hihi.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dopiero po dłuższym czasie od publikacji filmiku, przyszły mi do głowy inne kwestie związane z foceniem, o których tu nie wspomniałam. Może jeszcze do tego wrócę, bo teraz wydają mi się także istotne. Czasem się rozpłaszczam na chodnikach i trawie, albo wypinam zadek - przyznaję się. :D :D :D Kto wie, może i o tym wspomnę. Tymczasem tworzę kolejny vlog, ale z kolei o tym jak wykonać książki/zeszyty w grubej oprawie dla lalek tak, żeby brzegi kartek były równo docięte. Może w weekend uda mi się to wszystko scalić i opublikować. Pozdrowionka! Bardzo dziękuję za pozytywny odbiór :-)

      Usuń
  2. No, dziewczyny są bardzo zdolne. Te buciki i spodnie to pierwsza klasa👌 Zdjęcia są super, mam takie wrażenie jakby ta lala była olbrzymich rozmiarów i rzeczywiście spacerowała po mieście. Mam bardzo podobną bluzkę i spodnie, to tak jakbym siebie zobaczyła🤭 Bluzka oczywiście jest w moim, kolorowym stylu. Bardzo fajna, słoneczna i udana sesja zdjęciowa🌞

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ogromnie się cieszę, że rozmiary lalki są mylące - zawsze mi na tym bardzo zależy. Taka moja fiksacja - upodabnianie lalek do ludzi :P I mnie się taki styl podoba i chyba również chętnie bym się tak ubrała. Dziękuję. Pozdrawiam ciepło.

      Usuń
  3. Dziewczyna wygląda świetnie w tym stroju. Niestety nie mam pojęcia do kogo mogła należeć bluzka pierwotnie. Spacery z aparatem i ja lubię, ale ostatnio nie mam na to czasu.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ten czas jest najtrudniejszy, bo w codziennej gonitwie zawodowo - prywatnej ciężko znaleźć czas dla siebie i swojego hobby. Dziękuję i pozdrawiam.

      Usuń
  4. Super sesja, ale najbardziej podobał mi się filmik. Nazwałaś tam wiele rzeczy, na które już nauczyłam się zwracać uwagę - np. pilnowanie, aby osie tła były równoległe do krawędzi kadru, czy unikanie zbyt ostrego słońca (chyba, że chcę wykorzystać cienie, bo też dają ciekawy efekt). Dla mnie najważniejsze jest, aby lalka miała możliwość pochylenia główki do przodu, wtedy wyglądają dnie mnie bardziej naturalnie. Niestety Mattel czasami ma z tym problem, nawet przy MTM. Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Masz rację, że niektóre lalki mają problem z głowami - jakkolwiek to brzmi. Też to ostatnio zauważyłam. Próbowałam znaleźć powód takiego stanu rzeczy, zdejmując głowy i sprawdzając mocowanie. Wydaje się, że problem tkwi w danej głowie, odlewie, nie w mocowaniu. Bo z reguły większość mocowania jest taka sama (wyjątkiem może są te najzwyklejsze "szykowne"). Pozdrawiam :-) Dziękuję!

      Usuń
  5. No to masz we mnie nowego subskrybenta :) Zajrzę na vlogi z pewnością. Co do zdjęć, to aż mi się ciepło zrobiło! Miło i wiosennie! Lalka o różowych włosach i wiosna - to wspaniałe połączenie. Strój i buty genialne!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję bardzo serdecznie za pozytywny odbiór. Czasem krępuje mnie mój własny głos, wydaje mi się ogromnie dziecięcy, choć mam prawie 38 lat i przez to niekiedy mam opory przed jego publikacją. Ale z drugiej strony... Raz kozie śmierć :P Ja tez lubię jej różowe włosy. Uściski. :-)

      Usuń
  6. Spacerować uwielbiam. Niestety, ostatnio w ogóle nie wychodzę w tygodniu z domu, prócz zakupów po 6 rano. Sytuacja rodzinna przeorganizowała moje życie.
    Z przyjemnością zatem wybrałam się na spacer z Twoją różowowłosą laluszą. I bardzo mi się ta przechadzka podobała. Twoje miasto kryje w sobie ciekawe miejsca, gdzie można fajne fotki robić.
    Filmik obejrzałam tuż po publikacji i uważam, że wszystkie wskazówki są świetne.
    Buziaki,kochana.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oooch, nie wiedziałam :-( Trzymam kciuki, żeby sytuacja uległa zmianie, tak aby było dobrze Tobie i bliskim. Dużo zdrówka. Dziękuję. Buziaki.

      Usuń
  7. Podziwiałam już bluzeczkę, ale teraz zatrzymałam się na twarzy lalki. Przypomina mi aktorkę, która w Ojcu Mateuszu gra mamę małego Dominika.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak? Nie znam tego filmu, ale możliwe, że masz rację :-) Uściski Sówko.

      Usuń
  8. Byłam pierwsza z komentarzem pod filmikiem! :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Naprawdę? Bardzo serdecznie dziękuję ^_^ :D Buziaki!

      Usuń
  9. Bardzo mi miło. Dziękuję za życzliwe komentarze.

    OdpowiedzUsuń
  10. Bluzeczka jest rewelacyjna, właśnie miałam pytać, gdzie ją zdobyłaś. Oczywiście, reszta garderoby także, a i modelka bardzo ładna i wdzięcznie pozuje. Chyba lubi spacery :)... Ja także bardzo lubię chodzić i kiedy tylko mogę, wybieram marsz nad inne środki lokomocji (oczywiście, mierząc siły na zamiary ;)).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję serdecznie. Oj tak, bluzeczka to był świetny łup ciucholandowy. Żałuję, że nie znam jej pochodzenia... Może kiedyś poznam.

      Usuń
  11. Oj tak :) też jestem zdania, że bluzeczka jest rewelacyjna <3
    Sesja super :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Sama chętnie bym taką założyła - zdecydowanie mój styl ;-)

      Usuń
  12. Świetne zdjęcia! I dzięki za namiar na kanał na Youtube, będę musiała nadrobić :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Bluzka i buty zwróciły i moją uwagę :) Lalka nie jest zła, a filmik zaraz obejrzę :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bluzeczka jest super, a buty są mega - Marzenka to zdolna Bestyjka. Dziękuję za zainteresowanie filmikiem :-)

      Usuń
  14. Fajna stylówka - świetna do miasta :) Patrząc na te zdjęcia zadaje sobie pytanie: dlaczego moje lale tak rzadko mają gładkie fryzury, przecież to wygląda świetnie na zdjęciach !

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Gładka fryzura wiele ułatwia, nie trzeba się martwić o latające na wietrze pojedyncze kłaczki. Czasem się ich nie dostrzeże "żywym okiem", dopiero podczas oglądania na komputerze i wtedy okazuje się, że fotografie wyglądają niekorzystnie. Stąd wolę się niekiedy zabezpieczyć solidnym związaniem czupryny.

      Usuń
  15. Posiadasz dryg do pokazywania, prezentowania i fotografowania lalek. Każda z nich wygląda tak naturalnie i ludzko, że trzeba się dobrze przypatrzeć zdjęciom!
    Dziś również piękne ujęcia i śliczna dziewczyna we wspaniałym ubranku!
    Obejrzałam Twój filmik z uwagą i zgadzam się ze wszystkim, co powiedziałaś. Poza tym przypomniałam sobie te wspaniałe fotografie z sesji plenerowych!
    Pozdrawiam serdecznie, Ayu ♥
    Ps. Masz bardzo miły głos :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo, bardzo dziękuję Olu za tak pozytywny odbiór. :-) Głos mam trochę "dzieckowaty" :D

      Usuń

___________________________________________________________________________
Dziękuję za wizytę na moim blogu. Zapraszam do ponownych odwiedzin. Pozdrawiam ciepło. Aya
___________________________________________________________________________

Prywatną wiadomość prześlesz do mnie poprzez poniższy formularz:

Nazwa

E-mail *

Wiadomość *