O CZYM JEST TEN BLOG?

Jak wykonać własnoręcznie różne gadżety dla lalki? Czy akcesoria dla lalek i zabawki muszą być drogie? W jaki sposób stworzyć twórczą przestrzeń do indywidualnego rozwoju (swojego lub dziecka), przy niewielkim nakładzie finansowym? Między innymi o tych, jak również o innych lalkowych kwestiach, przeczytacie na moim blogu. Zapraszam

Drogi Czytelniku

Zdjęcia na blogu są mojego autorstwa. Jeśli udostępniam zdjęcie wykonane przez inną osobę, informuję o tym podając źródło. Chcesz wykorzystać moje zdjęcie? Zapytaj :-) Dziękuję :-) Aya ze Świata Lalek
Copyright: Aya w Świecie Lalek

Szukaj na tym blogu

___________________________________________________________________________

niedziela, 16 września 2018

Piotrków Trybunalski

       Czy wiedzieliście, że zanim Warszawa została stolicą Polski, tuż po Krakowie, przez JEDEN PAMIĘTNY DZIEŃ, funkcję tę pełnił Piotrków Trybunalski

Nie wiedzieliście? 
No to już wiecie! 

Piotrków Trybunalski 
- miasto historyczne i filmowe. 

       To tutaj swoją siedzibę przez 214 lat miał Trybunał Koronny, najwyższy sąd dawnej Rzeczypospolitej. To tutaj po uliczkach miasta pląsała Królowa Bona wraz z królem Zygmuntem Starym. Historię tego miasta tworzyli przedstawiciele wielu narodów i kultur - oprócz Polaków działali tutaj Rosjanie, Żydzi, Niemcy, Romowie - stąd na terenie Piotrkowa realizuje się projekt: Trakt Wielu Kultur, który ma na celu zaakcentowanie tej historycznej różnorodności. 

     Pozostałości po dziejach historycznych, ważnych i niekiedy smutnych, mieszają się tutaj ze współczesnością - może właśnie dlatego filmowcy z całego świata znajdują w Piotrkowie plenery idealne dla swoich filmów. Jeśli nigdy nie byliście w Piotrkowie Trybunalskim, ale oglądaliście takie filmy i seriale jak: Vabank, Ewa chce spać, Bitwa Warszawska, Akademia Pana Kleksa, Psy, Jakub Kłamca, Jan Serce, Lalka, Doktor Ewa, Uprowadzenie Agaty i wiele, wiele innych, z pewnością widzieliście już elementy piotrkowskiej architektury i nieświadomie gościliście w tym mieście. :-)

Dzisiaj po Piotrkowie Trybunalskim spacerowała także moja Elżbietka. 
Pozwólcie, że zaprezentuję Wam fotorelację z niedzielnego spaceru ;-) 


Z czasem wyślę którąś z moich panienek na Trakt Wielu Kultur,
albo szlakami filmowego Piotrkowa.

Dzisiaj nie będę już Was zamęczać większą porcją fotek. 
Uściski. 
Miłego niedzielnego wieczoru i udanego tygodnia! 

47 komentarzy:

  1. Elżbietka nieco przysłoniła Piotrków ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj, bo te lalki to zawsze się pchają najbliżej obiektywu :P

      Usuń
  2. Fajna sesja i znowu ciekawostka od Ciebie. Nie jestem za mocna z historii, więc nie miałam zielonego pojęcia o tym fakcie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że mogłam dodać okruszek informacji od siebie ;-) Ja też jeszcze wielu rzeczy nie wiem i nie znam. W szkole byłam mocna zdecydowanie bardziej z biologii, którą planowałam studiować. Jednakże z racji chęci ochrony wszelkich żyjątek (małych i dużych), zrezygnowałam z planów bojąc się, że przyjdzie mi kroić na ćwiczeniach jakieś istoty żywe. Poszłam więc w innym kierunku i nie żałuję ;-) Pozdrawiam :-)

      Usuń
  3. Piotrków odwiedzałam kilka razy, raczej przejazdem, więc nie znam miasta. Może kiedyś mnie oprowadzisz?
    Sesja z Elżbietką super.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Marzenko, mów tylko kiedy i ruszamy w piotrkowską trasę lalkową! ;-) Będzie mi bardzo miło :-) Pozdrawiam cieplutko :-)

      Usuń
  4. Hmm. Muszę pojechać i zwiedzić. Zaintrygowałaś mnie. Zapowiada się ciekawie ;-)
    Przepiękną pogodę miałyście. Elżbietka bardzo zadowolona ;-) Moja została na swym sztywnym ciałku - jak to u mnie bywa...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Moja też wróci na swoje sztywne ciałko zapewne... (kiedy tylko znajdę inną głowę na to miejsce). Ostatnio wykorzystuję ciałka MtM do kilku łebków. W ten sposób może podróżować i wędrować ze mną większa ilość lalek ;-) Do Piotrkowa zapraszam :-) To miasto ma swój klimat, choć mieszkańcy niestety tego nie dostrzegają, narzekając nieustannie na wszystko :-) Ja stoję jedną nogą w Piotrkowie, gdzie się urodziłam, uczyłam i pracuję, a drugą w Bełchatowie, gdzie mieszkam. Lubię oba miasta, choć mają zdecydowanie inną specyfikę. Uściski :-)

      Usuń
  5. Elżbietka zdecydowanie nadaje
    się do roli Przewodniczki :)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Prawda? Powinna pomyśleć o odpowiednim zawodzie na przyszłość :P

      Usuń
  6. ... ja, ja wiedziałam :D
    a panna pcha się pierwsza przed obiektyw :P
    niemniej jednak piekna z tej wycieczki wyszła sesja <3

    OdpowiedzUsuń
  7. Świetne zdjęcia, w stylu polskiego Vogue:D

    OdpowiedzUsuń
  8. Haha wiem bo byłam :) taka ciekawostka, miasteczko w którym mieszkam Głogówek (Gdzie to jest no nie? Spokojnie nikt nie wie ;p) tez pełniło funkcję stolicy, w czasie Potopu Szwedzkiego król Jan Kazimierz przebywał w naszym zamku.
    Tyle z historii, zdjęcia wyszły znakomicie. Elżbietka to prawdziwa turystka <3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ooo, no proszę! Ze wstydem powiem, że nie wiedziałam... :-( Ale teraz już wiem! Dziękuję i zapamiętam! Elżbietka wie jak się zaprezentować, nawet w Piotrkowie :P

      Usuń
  9. ... i niech się Piotrków cieszy , że nie został stolicą :) Piszę to ze świadomością jej mieszkanki :) . Elżbietka ma śliczną bluzeczkę - to Twoje dzieło?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pewnie coś w tym jest Kasiu :-) Bluzeczka to mattelowskie dzieło - oryginalna, od jednej z niskich fashionistek, takiej z krótkimi blond włoskami i grzywką, o moldzie Neysy.

      Usuń
    2. to nie mold Neysa tylko Tereka zwana dubbet 'Bambi' hehe :P

      Usuń
    3. o pierwotnej właścicielce bluzki :D

      Usuń
  10. Piotrków Piotrkowem, ale sesja z udziałem pannicy wyszła super. :) Jej koszulka bardzo mi przypadła do gustu.
    A co do samego miasta, to swego czasu, w dzieciństwie, przejeżdżałam z Rodzicami przez nie przynajmniej raz w roku. I za każdym razem coś się w samochodzie psuło... Istny Trójkąt Bermudzki. :D

    OdpowiedzUsuń
  11. Piotrków Trybunalski odwiedziłam tylko na 20 min. i poza jakimś parkingiem nic nie widziałam, bo tam miał postój autokar, kiedy jechałam na wczasy. Może kiedyś zwiedzę miasto dokładniej, bo widoczki ciekawe i blondyna tak zachęca. :) Ma dziewczyna gust do ciuchów, podoba mi się jej bluzka.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mnie ta bluzeczka także wpadła w oko... Pewnie dlatego kupiłam fashionistkę, która ją nosiła :P

      Usuń
  12. Piekna sesja <3 Niestety nie bylam ale dobrze sie dowiedziec :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :-) Ja też lubię poznawać ciekawostki mniejszych i większych miejscowości

      Usuń
  13. Panna tak się pięknie prezentuje, że jakoś miasta nie zauważyłam :))

    OdpowiedzUsuń
  14. Nie wiedziałam tego wszystkiego o Piotrkowie, a mieszanie się kultur uwielbiam! Fajowa sesja foto. Panna ma super bluzeczkę.
    Buziaki!:))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ja też kocham mieszaninę kulturową, od zawsze! Buziaki :-)

      Usuń
  15. Zdjęcia z tą piękną dziewczyną w roli głównej nie mogą się znudzić! Elżbietka to prześliczne dziewczę z sarnimi oczami! Cudna!

    OdpowiedzUsuń
  16. Nigdy nie byłam w Piotrkowie, a okazuje się, że warto i to bardzo! I jeszcze taka piękna panna zachwala, pozując na tle malowniczych widoczków... Żal byłoby nie skorzystać :)!

    OdpowiedzUsuń
  17. Świetny spacerek. Zdjęcia piękne i panienka również. Też jestem jej posiadaczką i bardzo ją lubię. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja ją także bardzo lubię - to moja pierwsza flokowana połowicznie panna :-) Bardzo mi na niej zależało i myślałam, że jej już nie spotkam, a tu BACH! znalazłam :-)

      Usuń
  18. Świetne fotki, jakoś u Ciebie ta lalka wygląda zupełnie inaczej niż u wszystkich, w których ją widywałam do tej pory - dużo ciekawiej. Plus w ogóle takich rzeczy o Piotrkowie nie wiedziałam, dzięki! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję, bardzo się cieszę, że mogłam ją zaprezentować inaczej :-) , a przynajmniej w Twoim odczuciu :-) Pozdrowionka!

      Usuń
  19. Świetna sesja. Czekam na filmowy Piotrków!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak tylko znajdę czas, to pomknę szlakiem filmowym! Buziaki!

      Usuń
  20. Piękna sesja, wpis zachęca do zwiedzenia miasta. Tęsknie oglądam sesje w miejscach publicznych, ja jeszcze nie mam tej odwagi...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też początkowo się wzbraniałam, następnie robiłam to ukradkiem, nieśmiało. Teraz mi nie przeszkadzają widzowie, zresztą z reguły słyszy się miłe komentarze i głównie zaciekawienie. Także..., do dzieła! Bez obaw!

      Usuń

___________________________________________________________________________
Dziękuję za wizytę na moim blogu. Zapraszam do ponownych odwiedzin. Pozdrawiam ciepło. Aya
___________________________________________________________________________

Prywatną wiadomość prześlesz do mnie poprzez poniższy formularz:

Nazwa

E-mail *

Wiadomość *